5 tipp, hogy kiegyensúlyozottabban tárgyalj és dolgozz napközben

Névtelen {Szerzői jog által védett saját tartalom. Szerző: Gillich-Csikós Andrea}

  1. Homlok/tarkó tartás a világos gondolatokért

Ez egy bevésődött mozdulat, hiszen, ha nagyon gondolkodunk valamin, automatikusan megfogjuk a homlokunkat. Vagy ha fáj a fejünk.

Ezzel a mozdulattal agyunk elülső, tudatos területére hozzuk az információt, megszüntetve ezzel az élményhez kapcsolódó negatív érzelmet.

Próbáld ki, egyik kezeddel megfogod a homlokodat, másikkal pedig a tarkód. Hunyd be a szemed, lélegezz! Eközben vizualizálhatod, hogy a tárgyalás/előadás sikeres lesz!

  1. Igyál vizet!

Már azzal segíthetsz magadnak, hogy felállsz és kimész a konyhába a vízért. Ha az asztalodon van, akkor pedig, az, hogy letekered a kupakot, töltesz, kizökkent a pillanatból és máshová kerül a fókuszod.

Természetesen a vízivás összes előnye érvényes itt is. Hogy hidratál, hogy segíti a sejtek működését, szállítja az információt az agyunk felé.

  1. Középvonal-keresztezés az összehangolt gondolkodásért

Érints meg a bal kezeddel a jobb térdedet, a jobb kezeddel pedig hátul a csípődet, majd fordítva.

Ennek a gyakorlatnak az előnye, hogy a mozgás által csökkenti a stressz és ráadásul összehangolja a két agyféltekét is.

  1. Cook-csomó a higgadtságért

Ez a gyakorlat különösen hatásos akkor, ha döntést kell hoznod vagy nyilvános beszéd, prezentáció előtt. Megnyugtat, segíti a tudatos koncentrációt, felfrissít.

A Cook-csomót akár ülve, „láthatatlanul” az asztal alatt is végezheted akár tárgyalás, megbeszélés közben. Figyeld meg, hogy mennyire vagy utána koncentráltabb, higgadtabb!

Ha ülsz, helyezd bal lábfejed a jobb térdedre, majd tedd jobb kezed a bal bokádra, bal tenyeredet pedig a bal talpadra. A nyelvedet szorítsd a szájpadlásodra, és lélegezz az orrodon keresztül. Kilégzéskor engedd le a nyelvedet, és szájon át fújd ki a levegőt. Ismételd a légzést párszor. Majd tedd le mindkét talpadat a földre, és érintsd össze mindkét kezed ujjhegyét, miközben lélegzel, körülbelül ugyanannyi ideig, mint az első lépésben. Egyszerű, ha elhatározod, hogy 3 vagy 5 levegővétel mindkét pozícióban.

@gilliich-csikos.hu (1)

  1. Egy pillanat meditáció

Erről már írtam korábban, és azóta rendszeresen végzem bárhol, bármikor. Ezért is favorizálom ennyire!

Akár a Homlok/tarkó tartással is összekapcsolható.

Ez az öt dolog körülbelül 5-6 perc, ugyanakkor maximálisa ráhangol az előtted álló bármilyen feladatra!

Próbáld ki!

Írd meg kommentben, hogy mit tapasztaltál!

 

Gillich-Csikós Andrea

business coach, érzelmi akadálymentesítő

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .