Az 5 empátiás készség

Tudtad, hogy létezik öt egyszerű gyakorlat, ami segít önmagadon belül feldolgozni az érzelmeket, gondolatokat?

Karla McLaren hosszú évek óta kutatja és tanítja,  hogyan dolgozzunk az érzelmeinkkel.

Saját gyeremekkori traumájából gyógyult ki azzal az újfajta megközelítéssel, amit tapasztalt az érzelmek feldolgozásának területén.

Magyarul is olvasható Az érzelmek nyelvén című könyve.

Ebben írja le ezt az öt, egyszerű gyakorlatot, amit már én is kipróbáltam és csoportban is megtapasztalhattuk az erejét az Empátia Edzőteremben.

A gyakorlatokat

  • bárhol, bármikor lehet végezni
  • semmilyen különleges előkészületet nem igényel
  • egyaránt végezhetőek nyitott és csukott szemmel is
  • beépítheted a reggeli rutinodba, de akár napközben is előveheted valamelyiket, attól függően, hogy milyen érzelmi hatás ért.

Az öt készség

  1. Földelés
  2. Énhatárok
  3. Tudatos papnaszkodás
  4. Szerződéségetés
  5. Önmagad megújítása

Az első részében a Földelést járjuk körbe.

Földelés

A gyakorlat segítségével

  • megélheted a szomorúság és a félelem egészséges, áramló formáját
  • összpontosítani tudsz, a jelenbe hoz
  • kapcsolatot építhetsz a tested és a föld között
  • hozzáférsz belső erőforrásaidhoz
  • képes leszel keresztülvezetni az érzelmeket magadon, az elfojtás vagy kiélés helyett.

Gondolom, te is hallottad már ezerszer a következő mondatokat:

“Földelj, mert túlságosan “elszálltál”.” “Nem vagy a testedben.”  “Nem vagy jelen.”

A  kineziológiai oldásokban is használok “földelő” technikát.

Az izomteszt segítségével kérdezem: “Itt vagy? A jelenben vagy? Valahol máshol vagy?”

Ha ezekre a kérdésekre a kliens karja elgyengül, ami azt jelenti, hogy stresszeli őt ez a kérdés, megkérem, hogy például dörzsölje a talpát a padlóhoz, érezze, hogy itt áll előttem, a szobában, a jelen pillanatban.

Ezt a gyakorlatot is használhatod, amikor azt érzed, hogy nem tudsz koncentrálni, elkalandoznak a gondolataid.

Karla egy vizualizációs gyakorlatot mutat, ami abban segít, hogy a figyelmedet a tested középpontjában tudd tartani.

Ha koncentrált vagy, tehát jelen vagy, akkor nincs szükséged különböző elterelő hadműveletekre, mint például valamilyen függőség.

Karla azt mondja a testünk nem képes a múltban, sem a jövőben lenni. Csakis a jelenben. Ez a gyakorlat a szellemünket és a figyelmünket is ide irányítja. (Rövidített változat)

Képzeld el, hogy van egy képzeletbeli köteled, ami rugalmas, mindenhová elkísér, ott van veled. Ugyanakkor masszívan kapcsolódik a Föld középpontjához is. Ezen a kötelen leengedheted a földbe a benned kavargó érzéseket, így könnyítve a testeden és közérzeteden.

Akár annak tudatosítását választod, hogy a földön állsz , akár ezt a gyakorlatot, mindenképp hatalmasat lépsz előre az önmagad felé gyakorolt empátiának.

Próbáld ki!

A cikk következő részében az énhatáraiddal kerülhetsz közelebbi kapcsolatba.

Csodákkal teli napot!

Andrea

 

Felhasznált irodalom:

Karla McLaren: Az érzelmek nyelvén

Az 5 empátiás készség” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Visszakövetések: 5 empátiás készség-Szerződéségetés – Empátia Edzőterem

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .