5 empátiás készség- Tudatos panaszkodás

Bevallom őszintén ez a technika meglepett.

Hiszen mindenhonnan dől ránk a panasz. Megkérdezel valakit, hogy hogy van és már mondja is.

És én is mondom a barátaimnak, még akkor is, ha tudom, hogy ez így nem jó. Meg is szoktam köszönni a meghallgatást!

Ezzel azonban nem illik visszaélni és nem csak neked, de a barátodnak is kellemetlen.

Panaszkodni mégis jó, mert jelentősen csökken a felgyülemlett feszültség és ha kívülre kerül, csökken a stressz.

Nem kerül mélyre és elfojtásra.

Karla kipróbálta a panaszkodást egyedül, otthon és arra jött rá, hogy ugyanolyan hatása van, mintha másnak mondta volna.

Ráadásul senkit nem terhelt vele és akkor tette, amikor épp ideje és kedve volt.

Válassz ki egy számodra biztonságos helyet és időt, amikor biztosan nem zavar meg senki és mondd „Most panaszkodom”.

Ne fogd vissza magad, adj bele mindent!! Röpködjenek azok a szavak, amiket nem használsz a gyerek előtt, párod előtt, főnököd előtt!
Most szabad! Engedd meg magadnak!
És figyeld meg milyen érzés!
Ha enyhült a feszültség, köszönd meg magadnak esetleg a párnának vagy széknek, hogy meghallgatott és légy büszke! „Igen, így is lehet!”

 

Kipróbáltam és engem feltöltött. Nem éreztem szégyent, félelmet és tényleg megkönnyebültem és tele lettem energiával.

Ez egy fenomenális gyakorlat!

Egyszóval: Panaszkodj tudatosan!

 

Következik: Szerződéségetés

Felhasznált irodalom:

Karla McLaren: Az érzelmek nyelvén

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .