5 empátiás készség- Énhatárok

Biztosan ismered azt az érzést, amikor valakivel beszélgetsz és csak azt veszed észre, hogy folyamatosan hátrálsz. Beszélgetőpartnered mégis egyre közelebb van hozzád.

Nem tudod beazonosítani, hogy mi történik veled, csak azt érzed, hogy “túl közel van”.

Behatolt a személyes teredbe.

Nem tudom, Te hogy vagy vele, de a zsúfolt tömegközlekedési eszközökön ez a legkellemetlenebb.

De hol is van ez a személyes tér? Hol kezdődik és hol van vége az énhatáraidnak?

Sokan auraként ismerik, ugyanakkor neurológiailag is beazonosítható, proprioceptív területként.

Ezt a területet az idegek és izmok hálózata hozza létre az agyban és a testben.

Ez a rendszer térképezi fel testedet és annak helyzetét a téged körülvevő összes dologhoz viszonyítva.

Segít egyensúlyozni, mozogni és megérteni tested környezettel való kapcsolatát.

Proprioceptív tered térképet készít fizikai életteredről.

Ez a tér addig tart, ameddig a karoddal és a lábaddal el tudsz érni.

Bizony, és nem ér véget a bőrödnél.

Ez a személyes tered.

Ennek a térnek idegi és zsigeri megtestesülése a személyes énhatárod.

 

Állj fel és nyújtsd ki oldalra a karjaidat. Próbáld velük megérinteni személyes énhatáraidat.

Forogj körbe, ígyis képzeld el, hogy ez a tér ott van körülötted.

Előtted, alattad, fölötted, akár egy ovalis buborék.

Amikor elképzelted, tudd, hogy megérdemled ezt a helyet a világban.

Most képzelj magad köré olyan színeket, fényeket, ahol biztonságban érzed magad.

Tudd, ezt bárhol, bármikor megteheted.”

 

A kineziológiai oldásokon is gyakran megismertetjük a klienssel, hogyan erősítheti meg auráját, személyes terét.

Elismételheted magadban egy zsúfolt liftben vagy buszon, hogy “Fényes, erős aurám van.”

A két gyakorlatot akár össze is kötheted.

És miért jó , ha tisztában vagy az énhatáraiddal?

  • Énhatáraid meghatározásával elkerülheted, hogy összevegyülj más emberekkel és megbontsd az ő  énhatátait
  • ha meghatározod magad, könnyebben tudsz empatikus lenni egy nem empatikus világban
  • képes vagy másokat saját valójukban érzékelni

Ha azt érzékeled, hogy homályosak az énhatáraid, akkor a harag, még nem nem áramlik megfelelően a lelkedben.

Ha túl tágnak érzed, akkor a szégyenérzeted túl nagy.

Ha kicsinek érzékeled, akkor pedig a félelem nem találta meg még benned ösztönös, áramló megnyilvánulását.

Gyakorlással és az érzelmek megfelelő becsatornázásával karban tarthatod ezt a teredet is.

Tekints rá úgy, mint a második bőrödre.

Képzeld el minél többször! Lélegezz együtt vele! Fényesítsd fel gyakran!

Hiszen ez a te szent, biztonságos, megtartó, személyes tered.

 

Következik: Tudatos panaszkodás

 

Felhasznált irodalom:

Karla McLaren: Az érzelmek nyelvén

 

5 empátiás készség- Énhatárok” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Visszakövetések: 5 empátiás készség-Szerződéségetés – Empátia Edzőterem

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .