Újévi fogadalmak? Lehetetlen küldetés? 7 tipp, hogy most működjön

Minden évben megfogadod, hogy most aztán változtatsz? Lefogysz, egészségesebben élsz, leszoksz valamilyen káros szenvedélyedről?

Sikerült? Ha igen, szerencsés vagy!

Legtöbbünknek az újévi fogadalmak kb. két hétig tartanak. Aztán visszatérünk a megszokott életünkhöz és várjuk a következő január elsejét.

Mit tehetsz mégis, hogy változtass?

Charles Duhhig szerint (A szokás hatalma) minden szokás egy neurológiai hurokban mentén írható le, ami három részből áll: egy kiváltó jelből, egy rutinból és egy jutalomból.
Hogy megérthesd saját szokásaidat, azonosítanod kell a hurok összetevőit. Ha sikerül meghatároznod egy-egy tevékenység szokáshurkát, akkor kereshetsz megoldásokat arra, hogy új rutinokat találj.

Próbáld ki az alábbi ötleteket:

1. Gondolkodj kicsiben!
„Egészségesebben akarok élni”; Le akarok fogyni 15 kilót”;

HOGYAN? MIKOR? Mi az a legkisebb megtehető lépés, amit tehetsz ezért?
Fogalmazz pontosan, az agyad sokkal jobban érti így.
Például:
Heti háromszor 15 percet sétálok
Lift helyett lépcsőn megyek fel a munkahelyemen

2. Adj egy kis pluszt, a már elindított szokáshoz!
Adj még 5 percet a sétához és most már 20 percet sétálj, vagy ne csak a munkahelyeden, hanem otthon is menj fel lépcsőn a lakásodhoz.
3. Legyen valami kiváltó jeled!
Például:
tedd a futócipőd a bejárati ajtóba
post it-re írd fel, hogy „lépcsőzöm” és tedd olyan helyre, ahol mindig látod

Van, aki futóruhában/edzőruhában alszik, hogy amikor reggel felkel, csak indulnia kelljen

Állj rá a jógaszőnyegre, ha már ráálltál egy-két gyakorlat úgyis belefér

4. Ismételj!

Ahhoz, hogy egy szokás kialakuljon ismétlésre van szükség, legalább 3-7 alkalommal.
Úgyhogy legalább eddig tarts ki!
A lényeg a könnyedség!
Soha ne ostorozd és bántsd magad!
Legyen 2X10 perc a séta, de ha csak a 10 perc fér bele, akkor is tettél magadért és a szokásodért!

5. Fogalmazd meg, miért csinálod!

Mi lesz a „jutalom” ha változtatsz, illetve beépíted ezeket a szokásokat?
Lefogysz? Fittebb leszel? Nem fáj a hátad? Javul az életminőséged?

De konkrétabb jutalom is lehet, pl. minden nap, amikor teljesítem, amit kitűztem, elismerem magam, megehetek egy kis kocka csokit.

Válaszd azt, ami téged motivál!
Kísérletezhetsz is a jutalmakkal. Melyik az, amiért tuti megcsinálod?

6. Vizualizálj!
Képzeld el minél többször a nap folyamán, hogy megteszed, amit kitűztél!
A kép legyen nagyon pontos és részletes.
Képzeld el a tájat, ahol sétálni fogsz, minden egyes lépcsőfokot, a falat, az illatokat, a szellőt!
Ha hiszed, ha nem, ez is gyakorlásnak számít az agyadnak és segít a szokás fenntartásában.

7. Keretezd át a történeted!
Ha eddig azt gondoltad, hogy lúzer vagy és lusta és nincs kitartásod, írd ezt le.

Majd írd le azt, hogy milyen, amikor megcsináltad!
Ki fogja észrevenni a változást? Hogyan fogod érezni magad? Milyen ruha lesz rajtad?
Írd le, hogy milyen tulajdonságaid segítettek, hogy elérd ezt a célt!
Köszönd meg, akik segítettek. Tudod, mintha Oscart kaptál volna.

Próbáld ki! Mit veszítheszt?

Ha egyedül nem megy, kapcsolódjunk! Segítek!

Csodákkal teli napot!

Andrea

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..